August 25, 2010

one of the happiest time in the year


(taken with sx-70 on px color shade)

hi.

i'm stingily eating these lately.
i got them last weekend at the co-op.
after having passed them 2 or 3 times until being in its real season.

figs.


then, some notes here.

1, another package of new polaroid film had to be consumed.
2, varieties of ways of enjoying them are being created. (i'll make a report sometime later.)
3, $4.99/lb is quite something. (yes, i'm a tightwad. but i know the meaning of the "$4.99/lb". it's worth.)
4, the next visit to the co-op is being waited.


i can't help feeling now's one of the happiest time in the year because of figs.
and last night i was kinda surprised to have noticed that i've owed lots of my happiness to seasonal fruits. :))

2 comments:

cocopuff1212 said...

わ、ホントに青い…(笑)。

私はきのう市場でパイナップルを買ってしまいました。高かったのに。明日からまた旅行だというのに。

市場に行くと、売られている野菜と果物で季節を感じますね。きのこがはやく登場しないかな~と心待ちにする、ちょっと涼しい今日この頃です。

tomily said...

>puffさん、こんにちは。^^
これで、「カラーフィルム」だって言うんだから、すごいなーと思って。(笑)
白黒写真でセピアとかってよくあるけど、それのブルー版?って感じでしょ?
なのにねぇ、ポラロイドがやっぱり好きだなんて、おかしなわたし。

パイナップル。
リヨンで。
なんかとっても想像するのが難しいんです。
ピーチ、プラム、チェリー、フィグ、なんかそのあたりの少し甘ったるい雰囲気がお似合いな感じなんです、リヨンって。(わたしの勝手なイメージ。)
でも、パイナップルなんですね。

また旅行なんですね、いいなぁいいなぁ。
ヨーロッパ、どこに行っても素敵な気がするの。
だから、そんなヨーロッパの真ん中にすんでるpuffさんがとっても羨ましい。

あ、こちらもすでに秋っぽいですよー。
でもね、今日のhighは104だそうです。あぢ。